1. Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané v súlade ustanovením § 1751 a nasl. zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) a upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim, Davidom Turkom, registrovaným v živnostenskom registri s IČO 22559305, Tábor, Česká republika, email: obchod@aurahodinky.sk, telefón: +420 702 332 506, a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.aurahodinky.sk (ďalej len „internetový obchod“).
Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
2. Informácie o tovare a cenách
Informácie o tovare, vrátane cien a hlavných vlastností, sú uvedené pri jednotlivých položkách v katalógu internetového obchodu. Všetka prezentácia tovaru je informatívneho charakteru a nejedná sa o návrh na uzavretie zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo neuzavrieť kúpnu zmluvu, najmä v prípadoch nedostupnosti tovaru, objednávky väčšieho množstva, než je povolené, alebo v prípade zjavnej chyby v cene. Za zjavnú chybu sa považuje napríklad situácia, keď cena tovaru nezodpovedá obvyklej trhovej cene alebo v nej došlo k evidentnému preklepu. Pokiaľ nebude možné objednávku potvrdiť, predávajúci kupujúceho bezodkladne kontaktuje s návrhom úpravy objednávky. Kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá až potvrdením novej ponuky kupujúcim.
Ceny uvedené v internetovom obchode sú konečné, zahŕňajú daň z pridanej hodnoty (DPH) a všetky súvisiace poplatky. Ceny platia iba pre nákup uskutočnený prostredníctvom internetového obchodu a zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazené. Predávajúci je oprávnený požadovať úhradu celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka (ponuka s dodatkom alebo odchýlkou) sa v takom prípade nepoužije.
V internetovom obchode sú tiež uvedené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Prípadné zľavy z kúpnej ceny nemožno bez dohody s predávajúcim vzájomne kombinovať.
3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
Kupujúci si pri zadávaní objednávky volí tovar, jeho množstvo, spôsob platby a doručenie. Pred odoslaním objednávky má možnosť skontrolovať a upraviť všetky zadané údaje. Objednávku odošle kliknutím na tlačidlo OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY, čím potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne.
Po odoslaní objednávky dostane kupujúci automatické potvrdenie o jej prijatí na e-mailovú adresu, ktorú uviedol pri nákupe. Toto potvrdenie však ešte nepredstavuje uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká až vo chvíli, keď predávajúci následne objednávku výslovne prijme a potvrdí jej prijatie ďalším e-mailom. Návrh kúpnej zmluvy vo forme objednávky je platný po dobu 15 dní.
Ak predávajúci nemôže niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke splniť (napr. kvôli nedostupnosti tovaru alebo chybe v cene), zašle kupujúcemu pozmenenú ponuku. Táto ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy, ktorý je uzavretý až okamihom, keď kupujúci túto ponuku potvrdí na kontaktný e-mail predávajúceho. Objednávka je záväzná po jej prijatí predávajúcim. Kupujúci ju však môže zrušiť do chvíle, kým mu bude doručené oznámenie o prijatí objednávky. Zrušenie je možné vykonať telefonicky alebo e-mailom na kontakty uvedené v týchto obchodných podmienkach.
Ak dôjde k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru, nie je predávajúci povinný dodať tovar za túto zjavne chybnú cenu – a to ani vtedy, ak bola objednávka automaticky potvrdená. V takom prípade bude kupujúci bezodkladne informovaný a dostane novú ponuku. Kúpna zmluva je uzatvorená až po výslovnom prijatí tejto novej ponuky zo strany kupujúceho.
4. Zákaznícky účet
Registrácia kupujúceho v internetovom obchode umožňuje zriadenie zákazníckeho účtu, prostredníctvom ktorého je možné realizovať objednávky tovaru. Objednávku tovaru je možné urobiť aj bez vykonania registrácie.
Pri registrácii aj pri objednávaní tovaru je kupujúci zaviazaný poskytovať výhradne správne a pravdivé údaje. V prípade akejkoľvek zmeny je kupujúci povinný údaje vo svojom užívateľskom účte aktualizovať. Údaje poskytnuté kupujúcim považuje predávajúci za správne.
Zabezpečenie prístupu k zákazníckemu účtu je realizované pomocou užívateľského mena a hesla. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o údajoch nutných pre prístup k účtu. Predávajúci nezodpovedá za prípadné zneužitie účtu tretími stranami.
Kupujúci nie je oprávnený sprístupniť svoj zákaznícky účet tretím osobám. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet, a to predovšetkým pri jeho dlhodobej neaktivite alebo pri porušení zmluvných povinností či týchto obchodných podmienok zo strany kupujúceho. Kupujúci akceptuje, že dostupnosť používateľského účtu nemusí byť nepretržitá, najmä s ohľadom na potrebnú údržbu systémov predávajúceho.
5. Dodacie podmienky
Spôsob doručenia si kupujúci volí pri vytváraní objednávky. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar do 21 dní od potvrdenia objednávky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zaistiť osobu, ktorá je na prevzatie splnomocnená. Miestom dodania je adresa uvedená kupujúcim v objednávke, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
V prípade neprevzatia zásielky bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy vzniká predávajúcemu nárok na náhradu vzniknutých nákladov (zabalenie, doprava, vrátenie zásielky). Opakované doručovanie alebo doručenie iným spôsobom na žiadosť kupujúceho je možné, avšak na jeho náklady.
Zásielku je nutné pri prevzatí starostlivo skontrolovať a to vrátane jej obalu. V prípade poškodenia obalu, tovaru alebo nekompletnosti zásielky je kupujúci povinný spísať s dopravcom škodový zápis. Pokiaľ zásielka javí známky neoprávneného vniknutia, kupujúci ju nemusí prevziať. Mechanické poškodenie, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí, musí byť nahlásené najneskôr do 24 hodín od doručenia. Oznámenie musí byť písomné a zaslané na e-mail obchod@aurahodinky.sk. Kupujúci musí preukázať, že poškodenie nebolo zistiteľné pri bežnej kontrole. Pri osobnom odbere (napr. na výdajnom mieste Packeta) je kupujúci povinný skontrolovať zásielku ihneď. Neskoršie reklamácie neúplnosti alebo poškodenia nebudú uznané.
Kupujúci dostane k zásielke daňový doklad e-mailom, ktorý slúži zároveň ako záručný list. Vlastnícke právo prechádza na kupujúceho až po úplnom zaplatení kúpnej ceny a prevzatí tovaru. Zodpovednosť za škodu prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia alebo v okamihu, keď mal tovar prevziať.
6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
Ak nakupujete ako spotrebiteľ (tj mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti), máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu. Ponúkame vám predĺženú lehotu na odstúpenie v dĺžke 100 dní.
Táto lehota začína plynúť odo dňa, keď prevezmete tovar, alebo keď prevezmete poslednú časť dodávky, ak objednávate viac druhov tovaru alebo tovar je dodávaný po častiach.
Pre dodržanie 100-dňovej lehoty stačí, keď nám v jej priebehu odošlete oznámenie o odstúpení. Odstúpiť môžete akýmkoľvek preukázateľným spôsobom, napríklad zaslaním e-mailu na našu kontaktnú e-mailovú adresu, zaslaním listu na našu doručovaciu adresu (uvedenú v týchto podmienkach). Prijatie vášho oznámenia o odstúpení vám bez zbytočného odkladu potvrdíme.
Ak od zmluvy odstúpite, ste povinní nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odoslania oznámenia o odstúpení.
Náklady spojené s vrátením tovaru nesiete vy (kupujúci), a to aj v prípade, že tovar nemožno vrátiť bežnou poštovou cestou kvôli jeho povahe. Tovar nám prosím vráťte nepoškodený, čistý, neopotrebovaný av pôvodnom obale. Ak tovar vrátite poškodený, opotrebovaný alebo znečistený, môžeme náš nárok na náhradu tejto škody jednostranne započítať proti vášmu nároku na vrátenie kúpnej ceny.
Po vašom odstúpení vám bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia vášho oznámenia o odstúpení, vrátime všetky peňažné prostriedky, ktoré sme od vás prijali, vrátane nákladov na dodanie tovaru k vám. Peniaze vám vrátime rovnakým spôsobom, akým ste platili, pokiaľ nebudete výslovne súhlasiť s iným spôsobom a nevzniknú vám tým ďalšie náklady. S vrátením peňazí môžeme počkať, kým od vás nedostaneme vrátený tovar alebo kým nepreukážete, že ste nám tovar odoslali späť.
Upozorňujeme, že existujú prípady stanovené zákonom (§ 1837 Občianskeho zákonníka), kedy od zmluvy odstúpiť nemožno (napr. pri tovare upravenom na mieru).
Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak:
- dôjde k vypredaniu zásob,
- tovar sa stane nedostupným,
- výrobca, dovozca alebo dodávateľ preruší výrobu alebo dovoz tovaru,
- existujú iné objektívne dôvody, prečo nie je možné tovar dodať (napr. dôvody na strane tretích osôb),
- je zjavné, že ste v objednávke úmyselne uviedli nesprávne informácie.
V takom prípade vás budeme bezodkladne informovať e-mailom a vrátime vám všetky prijaté peňažné prostriedky (vrátane nákladov na dodanie) do 14 dní od oznámenia o odstúpení, a to rovnakým spôsobom, akým ste platili, prípadne spôsobom, ktorý určíte.
Nevyzdvihnutie zásielky s objednaným tovarom nie je považované za. Tým, že tovar neprevezmete, porušujete kúpnu zmluvu. V takom prípade máme právo požadovať náhradu vzniknutej škody (najmä náklady na poštovné a balné).
7. Práva z chybného plnenia
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedá za to, že v čase prevzatia:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, prípadne také, ktoré kupujúci mohol očakávať s ohľadom na opis tovaru či reklamu,
- je tovar vhodný na účel, na ktorý sa obvykle používa alebo ktorý predávajúci uviedol,
- zodpovedá tovaru akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke, ak bol podľa neho určený,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
- a vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
V prípade, že má zakúpený tovar vadu, má kupujúci právo túto vadu uplatniť (reklamovať) prostredníctvom e-mailu, písomne alebo pomocou vzorového formulára dostupného na stránkach internetového obchodu. V rámci reklamácie je potrebné zvoliť požadovaný spôsob vybavenia - napr. dodanie nového tovaru bez vady, dodanie chýbajúcej časti alebo opravu tovaru. Túto voľbu nie je možné následne meniť bez súhlasu predávajúceho. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje deň, kedy predávajúci dostane reklamovaný tovar. Reklamácia bude vybavená v súlade s uplatneným právom.
Upozorňujeme, že životnosť batérie v hodinkách na batériový pohon je približne jeden rok (ak nie je uvedené inak). Vybitá batéria po uplynutí tejto životnosti nie je dôvodom na reklamáciu. Záruka sa ďalej nevzťahuje na závady spôsobené nedodržaním pokynov k vodotesnosti hodiniek – najmä ak boli vystavené vlhkosti či vode v rozpore s ich deklarovanou odolnosťou.
8. Mimosúdne riešenie sporov
V prípade, že sa nepodarí vyriešiť spotrebiteľský spor z kúpnej zmluvy priamo s predávajúcim, má spotrebiteľ právo na jeho mimosúdne riešenie.
Subjektom pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je primárne Česká obchodná inšpekcia (ČOI), so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Česká republika, IČ: 000 20 869. Podrobné informácie a online formulár pre podanie návrhu nájdete na webovej adrese: adr.coi.cz/cs.
Návrh na začatie mimosúdneho riešenia sporu u ČOI alebo iného oprávneného orgánu možno podať do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ prvýkrát uplatnil svoje právo u predávajúceho.
Pre riešenie cezhraničných sporov v rámci EÚ sa môžete obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, Česká republika, internetová adresa: evropskyspotrebitel.gov.cz Toto centrum funguje okrem iného ako kontaktné miesto a pomáha spotrebiteľom s prístupom k príslušným subjektom mimosúdneho riešenia sporov. Platforma na riešenie sporov online (platforma ODR) na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/ by sa mohla využívať pri sporoch medzi predávajúcimi a spotrebiteľmi vyplývajúcich z kúpnych zmlúv uzatvorených online. Upozorňujeme, že EÚ ODR platforma ukončuje prevádzku. Po 20. marci 2025 už nebude možné podávať nové sťažnosti a platforma bude definitívne uzavretá 20. júla 2025. Náklady spojené s mimosúdnym riešením sporov si strany nesú samy. Sťažnosti spotrebiteľov vybavujeme na našej e-mailovej adrese. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na elektronickú adresu kupujúceho.
9. Záverečné ustanovenia
Všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Aj keď kúpna zmluva obsahuje medzinárodný prvok, vzťah sa riadi českým právom. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho (obsah, dizajn, grafika, logá atď.) patria predávajúcemu. Kopírovanie alebo iné neoprávnené použitie je zakázané. Predávajúci nezodpovedá za chyby spôsobené zásahmi tretích osôb do internetového obchodu alebo jeho použitím v rozpore s určením. Kupujúci nesmie narúšať prevádzku internetového obchodu ani neoprávnene zasahovať do jeho softvéru či iných súčastí.
Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú archivované predávajúcim elektronicky a nie sú bežne prístupné. Kupujúci však vždy obdrží potvrdenie objednávky a platné obchodné podmienky e-mailom. Odporúčame si tieto dokumenty uložiť.
Predávajúci môže obchodné podmienky meniť či dopĺňať. Tieto zmeny sa nevzťahujú na už uzatvorené zmluvy, s výnimkou zmlúv na pravidelné a opakované dodávky tovaru, kde budeme o zmene informovať e-mailom najmenej 14 dní pred účinnosťou. Pokiaľ do 14 dní od informovania o zmene takú zmluvu nevypoviete, nové podmienky sa na ďalšiu dodávku po nadobudnutí účinnosti vztiahnu. Výpovedná doba je 2 mesiace.
Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé informácie v recenziách a nepoškodzovať dobré meno predávajúceho.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za škodu spôsobenú udalosťami, ktoré nemožno predvídať (vyššia moc). Ak stav vyššej moci trvá dlhšie ako 10 dní, obe strany majú právo od zmluvy odstúpiť.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 30. 4. 2025